tirsdag den 9. august 2011

Dødsfald

Min lille hund er død.

Eller, min mors hund, men han var min legeven og fortrolige i 12 år.
Han var en hengiven lille papillon med karakter
- ikke for klog - 
men alligevel ganske listig.

Han har været en gammel hund i et godt stykke tid. 
Man måtte mose hans mad for ham
- det afholdt ham nu ikke fra at tigge -
og kræfterne var begyndt at slippe hurtigt op.

Mor fortæller at han forsvandt en dag.
Han er gået ud og har lagt sig et sted
- lunt og i skjul, tænker jeg -
har krøllet sig sammen og
lagt sig til at dø.

Jeg savner ham.









2 kommentarer:

  1. Dejligt billede af en yngre Karlson, de sidste år var hans pels ikke så sort.

    SvarSlet
  2. Ja Maiken, min barndoms hund Pjevs, lever stadig inde i mit hjerte. Den lagde hengivent øre til, når jeg havde brug for det!!

    SvarSlet