fredag den 14. oktober 2011

En gave der varmer

Så kan jeg endelig vise det frem - et slumretæppe jeg har hæklet, og som siden foråret har ligget og ventet (og ventet og ventet) på at søster og hendes kæreste skulle finde sig en lejlighed. 
For det var dem, det var tiltænkt, som en personlig gave, der kunne give varme og hygge i deres første, fælles hjem. 


Jeg har endnu ikke rigtigt lært at hækle efter opskrift, men jeg kan hækle mormor- (oldemor?-) firkanter, og i dette tæppe har jeg så kørt frem og tilbage, i stedet for rundt i ring...
Det er hæklet i strømpegarn - ca. 70-75% uld og en 30% andet godt, mestendels polyamid - af rester som blev doneret af min strikkeaktive mor.


Hun havde dog ikke helt rester nok til et tæppe, så jeg måtte i butikken og finde garn, som jeg så prøvede at få til at lige rester.. Det er faktisk ikke helt nemt at få det der tilfældige rodebunke look, men jeg synes det gik ok.

Strømpegarnet giver tæppet en let kvalitet, og er samtidigt lunende og holdbart. 


Det nyindflyttede par blev rigtig glade for gaven :-)

- Majken

Ingen kommentarer:

Send en kommentar